Realizacje

#AR – tak i to w TV

 

Dodaliśmy do przekazów aplikację tzw. rozszerzonej rzeczywistości. Było to rozwiązanie umożliwiające za pomocą urządzeń mobilnych wykreowanie dodatkowych przekazów multimedialnych rozszerzających i uatrakcyjniających Program TV. Pierwszy raz ta technologia została wykorzystana w trakcie realizacji drugiego projektu dla NBP. Świnka- jako znak do skanowania- była autorstwa Oli:)

 

Ogromną siłą a zarazem przewagą rynkową stają się działania w wirtualnym świecie Internetu zarówno w dedykowanych serwisach jak i na portalach. Coraz częściej staraliśmy się realizowqać programy przygotowane w konwencji multiplatformowej, która wykorzystuje powyższe elementy np.:. Wielki Test Wiedzy o Ekonomii. Wszystkie działania skupione wokół Testu działy się zarówno w realnym świecie, w Internecie i w Telewizji, w tym pretesty dla uczniów szkół średnich organizowane w całej Polsce i sprawdzające ich wiedzę z zakresu ekonomii, działania edukacyjne w Internecie na PC, tabletach i smartfonach, a także pierwsze w Polsce rozwiązywanie testu on-line, w trakcie którego internauci mogli rozwiązywać zadania na swoich urządzeniach w czasie rzeczywistym, równolegle do programu live.

Szukając nowych rozwiązań oraz jak najlepszego dotarcia do użytkowników Internetu, a także widzów Wielkich Testów, TVP przygotowała serwis w nowoczesnej technologii RWD czyli wykorzystujący funkcjonalność dostosowującą układ i rozmiar grafiki stron Internetowych do rozdzielczości ekranów urządzeń umożliwiających dostęp do Internetu i przeglądanie stron Internetowych tj: laptopy, tablety, smartfony. Dzięki temu rozwiązaniu nie ma potrzeby przygotowywania specjalnej aplikacji na smartfony. Usprawnia to również komunikację poprzez eksponowanie tylko jednego adresu Internetowego (bez wersji mobilnej), a użytkownik niezależnie od urządzenia mógł skorzystać ze zbliżonego interfejsem bogatego serwisu dedykowanego Wielkiemu testowi wiedzy o Europie. Internauci mogli w nim znaleźć wiele edukacyjnych materiałów wideo, informacji o programie, a co najważniejsze mogli sprawdzić swoją wiedzę w specjalnie stworzonej aplikacji quizowej, która prezentowała się tak samo w serwisie, jak i na profilu Fb.

Aplikacja przygotowana również w technologii RWD pozwoliła uzyskać równy dostęp dla kilkudziesięciu jednoczesnych użytkowników i przygotować konkursy i różne zabawy z wyjątkową prezentacją rankingów użytkowników. Ogromne zainteresowanie serwisem i nowościami technologicznymi pozwoliło uzyskać stałych fanów Testu. Dla nich przygotowaliśmy test on-line gdzie w trakcie programu w TVP1 użytkownicy Internetu mogli na stronie testoeuropie.tvp.pl oraz fanepage`u Fb Wielkiego Testu odpowiadać na pytania i śledzić infografiki prezentujące wyniki z całej Polski. Jednocześnie internauci mogli oglądać Wielki Test TVP1, wybierając pomiędzy czterema przekazami.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *