Myśli mniej lub bardziej uczesane

Prywatność w sieci

Dziś w IAB POLSKA odbyło się kolejne spotkanie z cyklu Expert Panel. Oczywiście był na nim zespół Livre:)

Dr Edyta Bielak – Jomaa z GIODO przedstawiła stanowisko na temat przyszłości ochrony danych prywatnych w sieci w świetle planowanych przez Unię Europejską zaostrzeń prawnych dotyczących ochrony prywatności w sieci. Nowe rozporządzenie europejskie stawia przedsiębiorstwom i administracji szereg wyzwań. Rozporządzenie ma na celu ujednolicenie i uelastycznienie regulacji we wszystkich państwach członkowskich. Należy zauważyć, że takie dane jak adres IP do niedawna nie stanowiły danej wrażliwej, dziś jest to traktowane jako dana osobowa.

Nowe przepisy przewidują między innymi:

  • warunki wyrażenia zgody na przetwarzanie danych prywatnych,
  • prawo do przenoszenia danych do innego usługodawcy,
  • zgłaszanie naruszenia ochrony danych osobowych i prawo osoby, której dane dotyczą, do informacji o naruszeniu ochrony danych,
  • zapewnienie, że obowiązki wykonywane wobec osób, których dane dotyczą, realizowane będą w sposób bardziej transparentny,
  • ustanowienie Europejskiej Rady Ochrony Danych, zastępującej Grupę Roboczą Art. 29,
  • wprowadzenie mechanizmu kompleksowej obsługi (pojedynczego punktu kontaktowego),
  • ustanowienie procedur współpracy administracyjnej prowadzonej pomiędzy organami ochrony danych osobowych państw członkowskich UE,
  • nakładanie administracyjnych kar pieniężnych (nawet w wysokości 4 % całkowitego rocznego światowego obrotu przedsiębiorstwa) i ich zdecydowane egzekwowanie.

link do rozporządzenia

Ważna informacja: Dziś “7 marca 2017 przedstawiciele GIODO i IAB Polska podpisali list intencyjny o wspólnym działaniu na rzecz podnoszenia poziomu ochrony danych osobowych  w komunikacji interaktywnej i na rynku internetowym oraz utworzeniu Branżowego Kodeksu Postępowania. Porozumienie stanowi odpowiedź m.in. na wydane przez Parlament i Radę Europejską ogólne rozporządzenie o ochronie danych”.

Podczas spotkania, Paweł Kolenda przedstawił wyniki raportu “Prywatność w sieci. Internet w większości jest postrzegany przez użytkowników sieci jako przestrzeń publiczna.

Raport do pobrania:

Ciekawą informacją uzyskaną w raporcie, jest fakt, że reklam nie zależnie od medium jest aspektem denerwującym użytkowników.

 

 

Telefony od sprzedawców są najczęściej podawane przez respondentów w ocenie – Co lub kto, jeśli w ogóle, przekracza granice Twojej prywatności? Drugim w kolejności podawanym jest reklama w sms-ach i mms-ach. Kolejne to reklama w internecie i w tv.

Zachęcamy do przeczytania raportu, a także do obejrzenia wideo z relacji.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *